eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna › Re: odcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
    s.qwest.net!mpls-nntp-03.inet.qwest.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <le8pft$7qh$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <le8pft$7qh$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: odcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna
    Date: Sat, 22 Feb 2014 15:16:52 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 35
    Message-ID: <5308b2a7$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.225.147
    X-Trace: 1393078951 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2148 95.49.225.147:52650
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:735532
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:le8pft$7qh$1@node2.news.atman.pl...
    > Stawiają takie ustrojstwa, wszędzie o tym głośno, więc pewnie wszyscy
    > "medialną prawdę znają". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km,
    > kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania
    > tych X km, co daje średnią prędkość pomiędzy.
    >
    > Pytania mi się nasuwają natury prawnej oraz organizacyjnej:
    > 1) jaki związek ma średnia prędkość na odcinku X km z ograniczeniami
    > prędkości na tym odcinku, oraz z wykroczeniem nieprzestrzegania tych
    > ograniczeń. W sensie, że gdy wg obliczeń wychodzi, że średnia prędkość
    > przejechania wskazuje, ze _pojazd_ musiał mieć chwilowe prędkości wyższe
    > niż dozwolone, to mandat - ale na jakiej podstawie?

    Bez paniki. Jeśli załóżmy ustawią to na autostradzie i zaczną wyłapywać
    pojazdy, które miedzy bramkami przejechały w czasie krótszym, niż konieczny
    na pokonanie tego odcinka zmaksymalną dopuszczalną na tym odcinku
    prędkością, to sprawa jest oczywista. Wszelkie inne ustawienia nie wchodzą
    w rachubę. A co bedzie, jak w mmiędzy czasie kierujący sie przesiądą?
    > przepisy, nie wiemy gdzie i dokładnie jakie konkretnie, ale go ukaramy"?
    >
    > 2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej z
    > fotek - inny kierowca. Któryś zapewne złamał przepisy (skoro średnia
    > wyszła wysoka, a jeszcze zdążyli się przesiąść, ale który, i co z tego
    > wynika?

    O! To, to właśnie. Pomysł kretyński w założeniu i tyle.
    >
    > 3) już raczej retoryczne - co z błędami OCR tablic, sytuacjami gdzie
    > pojazd wjeżdża, a wcale nie wyjedzie (bo zatrzymał się na posesji
    > pomiędzy), itp - czy będą fotki do wglądu, czy dalej paranoja p.t. "płać
    > w ciemno albo kop się z koniem, że nie jesteś wielbłądem"

    W razie czego można rzucić okiem na fotki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1