    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: od kiedy zakaz prowadzenia?
    Date: Tue, 17 Dec 2002 23:20:47 +0100

    Agata napisa_(a):
    > Zalozmy, ze moja apelacja nie zostanie
    > uznana, co wtedy? Pierwsza sprawa byla w pazdzierniku br., a popelnienie
    > przestepstwa mialo miejsce w kwietniu br. Czy wobec tego przez okres od
    > kwietnia do pazdziernika moglam prowadzic pojazdy? I czy po roku od
    > popelnienia przestepstwa (czyli po kwietniu '03) moge juz jezdzic, czy
    > dopiero po roku od uprawomocnienia wyroku po apelacji? Jest jakas jasna
    > odpowiedz na ten temat, a moze w ogole nie istnieje? :-)) Serdeczne dzieki i
    > pozdrowienia,

    Jeśli apelacja nie zostanie uznana to wyrok się uprawomocni.
    "Zakaz obowiązuje od uprawomocnienia się wyroku" (art.43 kk), "do chwili
    wykonania obowiązku okres, na który orzeczono zakaz nie biegnie" - wg
    mnie oznacza to, że nie możesz prowadzić od uprawomocnienia się wyroku
    do upływu okresu, na który orzeczono zakaz, liczony od momentu zwrotu
    dokumentu.
    Zgodnie z art.63 kk na poczet zakazu zalicza się okres rzeczywistego
    zatrzymania prawa jazdy (stosowania środka zabezpieczającego w postaci
    zakazu prowadzenia pojazdów). Czyli jeśli takiego zatrzymania nie było
    przed wyrokiem to nie ma czego zaliczać.
    Od kwietnia do października, jeśli nie było zakazu mogłaś prowadzić. Nie
    będziesz mogła od uprawomocnienia się wyroku, co w sprawach karnych
    następuje w II instancji, do upływu roku od momentu zwrotu dokumentu. Bo
    chyba interpretacja, że między prawomocnym wyrokiem a chwilą
    rzeczywistego zabrania prawa jazdy można prowadzić jest bez sensu...

    KG

    KG