    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obiegówka a odebranie świadectwa
    Date: Fri, 29 Sep 2006 23:08:18 +0200

    Michał Wójcik napisał:
    > W poniedziałek wybieram sie ponownie na uczelnie, tym razem jesli nie
    > beda chciwli wydac matury zazycze sobie tego na pismie.

    Wierzysz że nagle zmienią zdanie? Ja bym raczej się przeszedł na pocztę.
    Sprawdzonym zestawem jest wysłanie równolegle poleconym żądania wydania
    dokumentu do uczelni (czyt. rektora) i skargi do MEN.

    > Do prokuratora
    > lepiej zlozyc jakies dokumenty na potwierdzenie przestepstwa.

    Tu masz rację, do prokuratora najlepiej iść z papierami (żądanie +
    odpowiedź odmowna, albo żądanie + dowód nadania + brak reakcji w
    rozsądnym czasie).

    > Na wszelki
    > wypadek mam zapisane numery odznak policjantow ktorzy "interweniowali".

    A te możesz ewentualnie wykorzystać do spełnienia obywatelskiego
    obowiązku i poinformowania przełożonego, że jego policjanci mają braki w
    wyszkoleniu. Ale to raczej dla sportu, świadectwa dzięki temu szybciej
    nie odzyskasz.