    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: o oprogramowaniu komputerowym
    Date: Fri, 28 Sep 2007 00:21:34 +0200

    Dnia 27-09-2007 o 23:58:13 PlaMa <m...@w...pl> napisał(a):

    > Czy jeżeli mam program, który działa tylko z płytą (np. grę). To mogę
    > zainstalować go na dwóch komputerach?

    To zalezy od "licencji".

    > Czysty rozsadek wskazuje, że program w tej samej chwili działać będzie
    > wyłącznie na jednym komputerze, w którym znajduje się płyta... Jak to
    > jest?

    Jak wyzej.

    > Drugie pytanie. By być oryginalnym to muszę mieć oryginalny nośnik i
    > dowód zakupu czy wystarczy tylko nośnik?

    To zalezy co masz na mysli. Jesli chodzi o legalnosc wzgledem kodeksu
    karnego - nic nie musisz posiadac. Przestepstwem jest uzyskanie od osoby
    nieuprawnienej w celu osiagniecia korzysci majatkowej; a cos takiego nie
    mialo miejsca.

    Jesli chodzi o legalnosc wzgledem "licencji" - patrz warunki "licencji".
    Jesli producent wymyslil sobie, ze program bedzie uwazany za oryginalny,
    gdy na obudowie komputera bedzie naklejona jakas nalepka, to tak wlasnie
    bedzie. Natomiast, takimi duperelami nie powinno sie raczej glowy
    zaprzatac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.