    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 23 Mar 2013 17:25:52 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: nowelizacja prawa telekomunikacyjnego cookies

    On Sat, 23 Mar 2013, Liwiusz wrote:

    > Użyczam części strony,

    A może korzystasz z użyczonego narzędzia?
    Znaczy piła od sąsiada i jedziesz z tym płotem, przy okazji
    tnąc komu innemu samochód. "bo za blisko stał" ;)

    > nie kontroluję co google robi z ciachami, tym samym
    > nie mogę informować o czymś, czego nie wiem.

    Hm... o ile dobrze kojarzę, "nieświadomy atak" w postaci bycia
    uczestnikiem botneta (w roli wykorzystywanego) takie tłumaczenie
    łyknie, ale ze dwa razy bym sprawdził czy wersja "nie wiem co oni
    robią" nie zmienia się na "nie czytam co podpisuję" ;)

    Mi się wydaje, że albo do takich przypadków brakuje stosownego
    przepisu, albo - jeśliby miały mieć zastosowanie przepisy
    dotyczące rzeczy - to (jednak) "wystawiacz" byłby wprost
    odpowiedzialny za skutki rozporządzania "rzeczą", zaś odrębność
    (bezpośrednia odpowiedzialność rozporządzającego rzeczą, a nie
    ewentualny regres) tej odpowiedzialności miałaby miejsce jedynie
    w przypadku "odłączenia".
    Oczywiście mam na myśli niedawno poruszany art.47KC :)

    Swoją drogą, pomyśleć że dobrze skrojone przepisy sprzed 2/3
    wieku całkiem zgrabnie pasują (ew. pasowałyby) do realiów
    zupełnie nieznanej wtedy technologii.

    Jak to czyta jakiś przyszły ustawodawca, to niech sobie zakoduje
    że superszpecextraprzepis to niekoniecznie jest dobry przepis.

    > Może wykorzystuje na własny
    > użytek, może handluje danymi, to już sprawa google.

    IMO pic w tym, że "część strony" to nie jest strona.
    Ichni programik jest wyłącznie czyimś narzędziem, wykorzystywanym
    do swojego działania, a to mogłoby uprawniać do usprawiedliwienia
    jedynie w przypadku wprowadzenia w błąd.
    A tego się nie spodziewam, dostawcy pewnie dobrze zakonotowali
    stosowne zastrzeżenia.

    pzdr, Gotfryd