  • Data: 2008-07-01 13:32:55
    Temat: Re: notoryczne problemy ze zwrotem pieniedzy za delegacje
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrng6jkhr.aan.januszek@gimli.mierzwiak.com januszek
    <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Czyli z powyższego, jeżeli pracownik nie ma własnych środków i co za tym
    > idzie weźmie na opłacenie podróży służbowej kredyt to firma musi zwrócić
    > mu wszystkie związane z tym koszta :)
    To trochę inaczej.
    Zwrot jest wówczas jeśli pracownik poniósł uzasadnione koszty z własnych
    środków.
    Zaliczka może obejmować zarówno same diety, jak i przewidywane koszty
    podróży służbowej w całości lub części.
    Jednak pracownik nie ma żadnego _obowiązku_ wyasygnowania środków własnych
    co oznacza, że na jego żądanie pracodawca musi wyposażyć go w kwotę
    wystarczającą do realizacji polecenia. W przeciwnym wypadku pracownik
    wykonywać go nie musi.
    Czasem nie wszystko da się przewidzieć i wówczas pracownik powinien
    dysponować pewną rezerwą finansową, do rozliczenia (zgodnie z zapisami
    rozporządzenia) po powrocie.
    Dość często jeżdżę w delegacje, przerabiałem to już.

    --
    Jotte