eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową po raz setny ;)Re: niezgodność z umową po raz setny ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową po raz setny ;)
    Date: Wed, 20 Jul 2011 14:12:12 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 25
    Message-ID: <j06gn0$hla$1@node2.news.atman.pl>
    References: <j04941$39t$1@node2.news.atman.pl> <j0616m$fn0$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 47-126.89-161.tel.tkb.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1311163936 18090 89.161.47.126 (20 Jul 2011 12:12:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 20 Jul 2011 12:12:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <j0616m$fn0$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:683647
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-07-20 09:47, Tomasz Kaczanowski pisze:

    >> Czy muszę udowodnić po 6 miesiącach od zakupu, że towar w chwili
    >> wydania był wadliwy?
    >
    > Jeśli odrzuci Twoje roszczenie - to będziesz musiał udowodnić.
    >
    >> Czy też wszystko jest bez znaczenia - konsument ma możliwość wyboru
    >> czy gwarancja, czy reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową i
    >> jeśli tylko zadbał o "formalności", do sprzedawca musi uznać reklamację?
    >
    > Uznać musi bądź nie - w zależności od sytuacji.

    Rzecz w tym, że interesują mnie mechanizmy odrzucania reklamacji.
    Spotkałem wielu sprzedawców, którzy otrzymując reklamację, po 1 roku i
    11,5 miesiąca, wkurzają się, że Klient do nich przyszedł, a nie na
    gwarancję. Mogą odrzucić "by default". Tylko jakie może być
    uzasadnienie, bo raczej nie "nie, bo nie" - w końcu wymaga tego ustawa,
    aby sprzedawca dobrze opisał. Jak sprzedawca napisze "towar w momencie
    wydania nie był wadliwy/był sprawny", to wystarczy? I później konsument
    będzie musiał bujać się po sądach konsumenckich, czy innych
    rzeczoznawcach, ewentualnie po sądach gospodarczych/cywilnych?

    Pozdr,
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1