    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezapłacony mandat - pismo z urzędy skarbowego
    Date: Mon, 1 Mar 2004 08:24:12 +0100

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:c1sfos$cjm$1@inews.gazeta.pl...

    >A kto jest pokrzywdzonym?

    I tu jest problem. Mozna w przyblizeniu powiedziec,
    ze uczestnicy drogi. Lecz jest to duze przyblizenie.

    > Tak, wiem, potrafisz wskazać inny podmiot, który mógłby zastąpić w tym
    > wypadku państwo?

    Kazda inna organizacja, osoba moze zastapic tu panstwo.
    I oczywiscie bedzie to tak samo bezsensowne - oplate
    pobiera ktos, kto nie jest pokrzywdzonym.

    Natomiast pieniadze te moglyby po prostu wracac
    do uzytkownikow drogi. I to juz jest lepsze rozwiazanie.
    Oczywiscie powrot tych pieniedzy polegalby nie na
    kolejnym bezsenswonym przesylaniu pieniedzy, lecz
    na obnizeniu podatku.
    Obecnie zas panstwo pobiera haracz bo .... lubi
    pobierac haracz pod byle pretekstem. I to jest chore
    oczywiscie.

    Matomiast idea by placic panstwu zawsze gdy nie ma
    pokrzywdzonego jest po prostu chora.
    Tak samo byloby chore: placic mi zawsze gdy brak
    jest pokrzywdzonego.

    WOJSAL