    From: "Koola" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niewykorzystana polisa oc
    Date: Mon, 24 Jul 2006 10:17:31 +0200

    > odzyskał bym w tedy niewykorzystane składki

    A kto Ci takich glupot naopowiadal?
    Skoro nie Ty oplaciles skladke to tez nie Ty dostaniesz ewentualny zwrot.

    USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych (z pozniejszymi zmianami)

    Art. 41. 1. Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia
    przysługuje, z zastrzeżeniem ust. 2, w przypadku:
    3) rozwiązania się umowy w związku z jej wypowiedzeniem przez nabywcę
    pojazdu w przypadku określonym w art. 31 ust. 1 - zwrot składki przysługuje
    zbywcy pojazdu;

    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł
    umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
    chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
    30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego. Przepisy art. 28
    stosuje się odpowiednio.

> [...]
    > ważne!) ważne jest to że oni (hdi samopomoc) przysłali mi pismo -
    > wezwanie do zapłaty "przeterminowanej raty składki" wraz z odsetkami za
    > zwłokę (32zł) czyli razem 208zł.
    >
    > podsumowując - dziś mija prawie półtora roku jak oni mi przysyłają pismo o
    > braku wpłaty drugiej raty za polisę z której nie korzystam - teoretycznie
    > bo oficjalnie nie rozwiązałem z niemi umowy.
    >
    > wiem, że to moja wina bo powinienem to zrobić w ciągu 30 dni, ale gdybym
    > takie wezwanie dostał np w ciągu miesiąca od terminu w płaty drugiej raty
    > to poszedł bym do nich i wszystko by się wyjaśniło.

    Idz na calosc i zadaj by TU przed podpisaniem przez Ciebie kolejnej polisy
    wysylalo pisma z informacja w ktorym TU zaplacisz nizsza skladke niz u nich.
    Gdybys dostal takie pismo to byloby przeciez jeszcze lepiej.

    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł
    umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i OBOWIĄKI zbywcy wynikające z tej umowy.

    Jak widac ustawa stanowi jasno ze obowiazki przechodza na nabywce a nie na
    TU i nie licz na to ze TU bedzie Ci o tym przypominac.

    > myśle, że to nie jest
    > zbyt uczciwe z ich strony to że przysyłają mi to teraz 1,5 roku naliczając
    > jeszcze odsetki do tego dnia!
    >
    > co robić, proszę o radę czy ja muszę to zapłacić?

    Placic nie musisz tylko wez pod uwage to ze odsetki beda rosly i za jakis
    czas "zapuka komornik", ktory skladke wraz z odsetkami i kosztami
    postepowania sadowego sciagnie np. z Twojego zwrotu podatku, pensji, etc.

    Swoja droga ciekawe co to za agent ubezpieczeniowy byl ze przy podpisywaniu
    nowej polisy nie powiadomil Cie o obowiazku wypowiedzenia starej.

    pozdr.