eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonietypowe (?) zwolnienie pracownika z art. 52 par. 1 pkt. 1 › Re: nietypowe (?) zwolnienie pracownika z art. 52 par. 1 pkt. 1
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nietypowe (?) zwolnienie pracownika z art. 52 par. 1 pkt. 1
    Date: Fri, 19 Jun 2009 13:39:51 -0500

    R.Madejski wrote:
    > a) czy pracodawca może zwolnić pracownika w ten sposób jeśli pracownik
    > już jest na okresie wypowiedzenia?

    tak. caly czas jestes pracownikiem

    > b) czy jest prawnie wiążące zaakceptowane wcześniej moje wypowiedzenie z
    > miesięcznym okresem wypowiedzenia?

    ciagle bylo, ale ze zostales zwolniony w inny sposob wiec przestalo to
    byc istotne.

    > c) czy pracodawca powinien zapoznać mnie z treścią art. 52, par. 1, pkt.
    > 1 przed wręczeniem mi do podpisania rozwiązania umowy o pracę bez okresu
    > wypowiedzenia?

    nie, zreszta czy podpisalbys czy nie jest bez znaczenia.
    to jest ruch pracodawcy i akurat twoja zgoda nie jest do tego potrzebna.
    Istotny jest fakt ze cie poinformowal ze cie zwalnia w tym trybie i ze
    od tej chwili nie jestes juz pracownikiem.
    twoj podpis to tylko dowod dla niego, ze wiesz, ze cie zwolnil. nic wiecej.
    Rownie dobrze mógł sporządzić protokół, że ci pismo wręczył sie znim
    zapoznałeś i odmówiłeś podpisu. Tez by mu wystarczylo.

    > d) do kiedy powinienem otrzymać świadectwo pracy w takim trybie
    > rozwiązania umowy o pracę?

    zdaje sie, ze tak jak zwykle. 7 dni czy jakos tak.

    > Proszę o pomoc i przemyślenia w tej sprawie. Co można zrobić?

    odwołać się do sądu pracy.

    zastanów się tylko czy twoja odmowa wykonania polecenia szefa to ciężkie
    naruszenie obowiązków pracowniczych czy nie.

    Jeśli uważasz, że nie albo, że polecenie było niezgodne z kodeksem
    pracy, np
    sprzątaczka odmówiła wylezienia na dach wieżowca i posprzątania go.
    tudzież umycia okien będąc spuszczoną na linie.

    to idz do sądu, ze stwierdzeniem, że polecenie było wydane celowo aby
    doprowadzić do zwolnienia cię w trybie dyscyplinarnym.
    Złóż wniosek o przywrócenie do pracy.
    Wówczas bedzie stan taki jakby sprawy nie było, czyli mocy powtórnie
    nabierze wypowiedzenie złożone przez ciebie.
    Pracodawca będzie ci musiał zapłacic za te dni do konca miesiaca i dac
    nowe swiadectwo juz bez wpisu o dyscyplinarnm zwolnieniu.

    Wszystko zalezy od tego co odmówiłeś zrobić