  • Data: 2012-07-25 13:07:18
    Temat: Re: niespojnosc w umowie - termin platnosci
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-25 12:08, Andy Niwinski pisze:
    > Ja jestem jakiś głupi, czy co? Piszesz:
    >
    > "Platnosc nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty
    > dostarczenia faktury do siedziby Klienta" - no to jakie przekonywanie,
    > że z góry?

    nie rozumiem... ?

    powiedzmy jest 1 lipca, wystawiam fakture z terminem 30 dni - klient sie
    upiera ze fakture powinienem wystawic dopiero 1 sierpnia za usluge
    wykonana w lipcu i od tego dnia liczyc 30 dniowy termin.

    za wikipedią: Opłatę abonamentową stosuje się zwyczajowo w przypadku,
    kiedy trudno jest określić ilość zużywanego dobra czy usługi lub wtedy,
    kiedy zużycie jest stałe i niewiele się zmienia w okresie rozliczeniowym.

    klient upiera sie ze skoro w tresci umowy nie ma slowa abonament (mimo
    ze jest "oplata miesieczna" co w moim rozumowaniu jest jednoznaczne z
    oplata abonamentowa) ani "platne z gory" za dany okres rozliczeniowy, to
    faktura powinna byc wystawiona w kolejnym miesiacu za okres/miesiac
    poprzedni.

    z kolei ja twierdze ze skoro nie ma w/w definicji ale jest "Platnosc
    nastąpi przelewem w ciągu 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury do
    siedziby Klienta", to ten zapis zamyka dyskusje i daje mi dowolnosc
    jesli chodzi o termin wystawienia tej faktury.

    i co z tym zrobic ?