    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieruchomosc/spadek
    Date: Fri, 21 Mar 2003 02:25:22 +0100
    Sender: p...@o...pl@pepe.hechtsheim.wohnheim.uni-mainz.de

    > Znaleźć: Ustawa z dnia 26 października 1971 r. o uregulowaniu własności
    > gospodarstw rolnych.
    >
    > Dz.U. 1971 nr 27 poz. 250
    >
    > Ja nie byłem w stanie - jest juz uchylona, co nie ułatwia sprawy. Ważne
    jest
    > pytanie, czy skutki wywierała ex lege, czy należało przeprowadzić jakieś
    > postępowanie. Strzelam, że to drugie.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Depi.

    I dobrze strzelasz. Nalezalo uzyskac decyzje z Gminnej Rady Narodowej czy
    cos w tym stylu, ktora stwierdzala nabycie wlasnosci (deklaratoryjnie).
    Pozniej byl taki przepis w ustawie o gospodarowniu nieruchomosciami rolnymi
    Skarbu Panstwa, ktory o ile pamietam uniemozliwial wznawianie postepowan
    administracyjnych i doprowadzil tym samym, ze decyzje wtedy wydane staly sie
    na maxa ostateczne. Skarzono nawet ten przepis do TK (bezskutecznie).

    pozdr
    Przemek