eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonierozpatrzona reklamacjaRe: nierozpatrzona reklamacja
  • Data: 2007-07-19 07:54:37
    Temat: Re: nierozpatrzona reklamacja
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    news:f7mum2$q8$1@inews.gazeta.pl...
    >> Na początek to chyba wezwanie do zapłaty.
    > Jak to się odbywa? Mam po prostu wysłać kolejne pismo do PKP? Jakąś
    > konkretną formę powinno ono mieć ?

    witam

    wysyłasz zwykłe pismo listem poleconym, w którym wzywasz do zapłaty takiej a
    takiej kwoty powołując się na stan faktyczny twej sprawy no i na odpowiednie
    przepisy; oczywiście wyznaczasz termin do spełnienia żądania, np. 3 lub 7
    dni od dnia doręczenia;
    zachowujesz tzw. recepis czyli dowód nadania oraz kopie wezwania; w ostatnim
    dniu terminu do dobrowolnego spełnienia żądania sporzadzasz pozew do sądu,
    który albo składasz na specjalnym formularzu (gdy wartośc sporu nie
    przekroczy 10.000,00zł) albo na zwykłym pismie (gdy ta wartość jest
    wyższa) - dochodzisz bowiem świadczenia z umowy przewozu, jak się domyślam,
    który to przewóz został niewłaściciwe wykonany z winy pkp;
    koszty procesu to kwota między 30 a 300 zł zależnie od wartości przedmiotu
    sporu; sprawdz ustawę o kosztach sądowych w sprawach cywilnych - art.28;

    pzdr
    krzysiek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1