eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniepowazna firma Manta i ich "gwarancja"Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
    Date: Wed, 25 Jan 2006 06:34:28 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 37
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <k...@z...router>
    References: <dr51pb$ek7$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm139.omega235.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1138142640 24711 218.186.235.139 (24 Jan 2006 22:44:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2006 22:44:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:361477
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 24.01.2006 vonski <z...@u...cy> napisał/a:
    > Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_
    > oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu
    > niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega
    > sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u
    > oprogramowania. No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???

    Ma, bo warunki gwarancji kształtuje gwarant.

    > Ich odtwarzacz, ich oprogramowanie, najczesciej rowniez ich plyta,
    > wykonuje upgrade, odtwarzacz "pada", i naprawic moze go tylko
    > autoryzowany servis, za cene, bagatela, ok 100zl, czyli ponad 1/3
    > calosci sprzetu.

    MZ są równiez podstawy aby odrzucić reklamację tego typu usterki gdy jest
    ona składana z tytułu "niezgodności z umową". Dotyczy to np. sytuacji gdy
    w czasie upgradu wyłączą prąd. Co innego gdy stanie się to z przyczyn już
    tkwiących w odtwarzaczu.

    > Zeby bylo ciekawiej: ostatni model tej firmy - Emperor III, w swojej
    > sklepowej wersji nie oferuje nawet wszystkich funkcji, ktore sa wypisane
    > wielka czcionka na pudelku !! Sa one dostepne dopiero po wgraniu nowego
    > oprogramowania.

    To jest niezgodność z umową w zakresie zapewnień sprzedawcy/producenta co
    do cech funkcjonalnych odtwarzacza. No chyba, że sprzedawca o tym
    poinformował. Jeśli nie, to możesz złożyć reklamacje i sprzedawca albo
    powinien to sam naprawić, czyli ponieść ryzyko wyłączenia prądu podczas
    upgradu :) albo zwrócić pieniądze.

    > Czy moza cos z nimi zrobic ?? Czy warto z tym isc do sadu konsumentow,
    > czy sa jakies szanse ??

    MZ jeśli to z przyczyn czysto losowych to żadne.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1