  • Data: 2008-02-12 17:25:25
    Temat: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości
    news:forpa1$ur$1@inews.gazeta.pl...

    > korzysc majatkowa, wzbogacil sie o program :)
    > To mzoe inne porownanie, czy w momencie kupna rozlozonego stolikaw ikei
    > stajemy si ejego posiadaczem (uzyskujemykorzysc)
    > czy dopiero w momencie jego zlozenia i postawienia w pokoju ? :)

    No patrz, każdy osiąga same korzyści, a wśród Polaków tylu malkontentów.
    Rozumiem, że jak kupisz garki warte 200 zł, na pokazie za jedyne 1.200 zł,
    to też osiągnąłeś korzyść?
    Jak kupię akcję Spółki X, za 100 zł, a za dwa dni wyceniona jest ona na
    50 zł, to też osiągnąłem korzyść?
    Kurcze, skąd w tym kraju się bezdomni i bankruci biorą, ba..., po co w ogóle
    w PIT-ach są pola "strata", jeśli każdy osiąga korzyść majątkową? Rozumiem,
    że jak kupię flaszeczkę i ją obalę, to też osiągnę korzyść materialną?

    Ja rozumiem pojęcie "korzyści majątkowej" w ten sposób, że coś powoduje
    zwiększenie mojego stanu posiadania. Czy czy można mówić o korzyści
    majątkowej, gdy sprzedam funty, a kupię dolary? Na pewno zamieniam jedną
    formę wartości na inną, ale mój majątkowy stan posiadania w przybliżeniu
    pozostaje bez zmian. Tak samo, gdy pieniądze wymienię na poskładany stolik w
    IKEA. Ba, jak bym go ukradł, to rozumiem, że osiągnąłem "korzyść majątkową",
    ale jak nabędę jedno dobro, kosztem innego dobra, to już wcale takie
    oczywiste to nie jest.