    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie wywiązanie się z umowy o dzieło (?)
    Date: Sat, 7 Aug 2004 16:49:25 +0200

    On Fri, 6 Aug 2004, Katarzyna wrote:

    >+ From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    [...]
    >+ > Przede wszystkim mój niepokój budzi Twoje stwierdzeniem, że "mam rachunek
    >+ z
    >+ > wypisaną obniżoną stawką". To znaczy jak to masz. No bo teoretycznie to Ty
    >+ > wystawiasz rachunek.
    >+
    >+ Ja chyba nie mogę skoro nie mam działności gospodarczej??

    No toż zaskakujesz co poniektórych grupowiczów ;)
    I CO Z TEGO ?
    Przecież *tobie* należą się pieniądze, prawdaż ?
    No to *ty* wystawiasz rachunek !
    To iż praktyka bywa taka, że dajmy na to tłumacz traktowany jest
    co najmniej jak prezes i księgowa mu rachuneczek przygotowuje coby
    sobie nie musiał ułamkami głowy zaprzątać to ZUPEŁNIE inna sprawa ;)
    - *ty* możesz rachunek wypisać na kolanie, byle wpisać właściwe
    kwoty (z zaliczkami na podatki itp. - bo inaczej mają prawo
    poprosić o skorygowanie, a czas leci ;))

    >+ Czy do zawarcia
    >+ umowy o dzieło jest to konieczne

    RACHUNEK ? Do *zawarcia* na pewno nie !
    Rachunek jest potrzebny do wypłacenia pieniędzy !
    "Im" (firmie) w szczególności - jako dowód księgowy do uznania
    wydatku za koszt !

    >+ > Ja wiem, że w praktyce jest inaczej, no ale teraz
    >+ > musimy dowiedzieć się, czy to jest kartka papieru z tytułem "RACHUNEK" i
    >+ bez
    >+ > Twojego podpisu
    >+
    >+ Dokładnie tak.

    Acha. To jest IM*H*O propozycja rachunku ;), jak rozumiem tym razem
    ty proponujesz "do skorygowania" :)

    >+ > Tak życiowo, to ja bym dopóki płacą, specjalnie nic nie gardłował. Niech
    >+ > płacą. Po tym, jak przestaną, możesz ich spokojnie poinformować, ze do
    >+ > zapłaty pozostało ileś tam,

    Moment. Jak podpisze rachunek ?
    A to oni zapłacili *przed* podpisaniem rachunku ? :)

    >+ > a wpłacone już przez nich kwoty zaliczasz w
    >+ > poczet długu - w pierwszej kolejności na poczet odsetek ustawowych.

    Jak potwierdzi że przyjęła zapłatę... to znaczy że "było z należnościami
    ubocznymi" zdaje się :]

    >+ Co to takiego...??

    Odsetki ?? No odsetki... od zapłacenia po terminie...

    pozdrowienia, Gotfryd