    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie wywiązanie się z umowy o dzieło (?)
    Date: Thu, 5 Aug 2004 20:40:34 +0200

    Użytkownik "sniezka" <s...@y...com> napisał w wiadomości
    news:ces0gh$gib$1@inews.gazeta.pl...

    Przede wszystkim mój niepokój budzi Twoje stwierdzeniem, że "mam rachunek z
    wypisaną obniżoną stawką". To znaczy jak to masz. No bo teoretycznie to Ty
    wystawiasz rachunek. Ja wiem, że w praktyce jest inaczej, no ale teraz
    musimy dowiedzieć się, czy to jest kartka papieru z tytułem "RACHUNEK" i bez
    Twojego podpisu, czy jest to podpisany przez Ciebie rachunek.

    Tak życiowo, to ja bym dopóki płacą, specjalnie nic nie gardłował. Niech
    płacą. Po tym, jak przestaną, możesz ich spokojnie poinformować, ze do
    zapłaty pozostało ileś tam, a wpłacone już przez nich kwoty zaliczasz w
    poczet długu - w pierwszej kolejności na poczet odsetek ustawowych.

    No i rachunek koniecznie musisz im wystawić zgodnie z umową. Nie daj się
    namówić, na podpisanie rachunku na niższą kwotę. Bo wówczas jakoś tam
    potwierdzisz zgodę na niższą stawkę. Przed sądem w takim wypadku może być
    różnie (50 : 50). Jeśli masz potwierdzenie odebrania dzieła. Oni nie mają
    dowodu na to, ze dzieło było wadliwe. To po wystawieniu rachunku na pełną
    kwotę i zapłacie części możesz spokojnie wystąpić o nakaz zapłaty.
    Zwłaszcza, ze umowa jak piszesz żadnych obniżek nie przewidywała.