  • Data: 2002-11-13 21:18:11
    Temat: Re: nazwisko w nazwie firmy, tak czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Nov 2002, Wojtas wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Jest jednoosobowa działalność gospodarcza zarejestrowana pod nazwą
    >+ <nazwa_firmy> <imie/nawisko wlasciciela>
    >+
    >+ Pytanie - czy TRZEBA (nie chciałbym) używać na fakturach członu z imieniem
    >+ i nazwiskiem?

    MSZ nie trzeba - przeszukaj googlem ostatnie dwa miesiące na hasło
    "nazwa skrócona" (i jej odmiany: "nazwy skróconej", "nazwą..."
    bo google ani znaków zastępczych ani automatycznej odmiany
    nie ma :() pod kątem tej grupy oraz *.podatki.
    Ostatnio sprawdzałem w rozporządzeniu że rozp.ds.f-VAT wymaga
    "nazwy lub nazwy skróconej" :), a dywagacje nt. istnienia lub
    nie skróconej nazwy DG OF powinny ci pozwolić samodzielnie
    się zorientować czy jest coś takiego :) (ja ci nie udzielę
    porady, bo prawnikiem nie jestem :)).

    Pytanie: czy w zgłoszeniu/rejestracji DG w UM/UG *masz*
    legalnie nadaną nazwę skróconą ? (ja nie widzę przeciwwskazań
    żeby mieć nazwę pełną "UWZ Jak Kowalski" i nazwę skróconą
    "UWZ")

    >+ Czy jest to obowiązkowe, skoro NIP i reszta danych potwierdza
    >+ o jaką firmę chodzi?

    MZ kontrahent powinien wiedzieć jak się nazywasz (w rzeczonych
    wątkach było o PDG które tego wymaga) - ale jeśli mu dane
    w jakiejś formie podałeś (np. w zawartej umowie albo
    kupował w twoim sklepie gdzie "wisisz" na szyldzie")
    to jak dla mnie jesteś "czysty" wobec prawa :)
    Jeśli te faktury ogląda osoba trzecia której formalnie
    nic do tego (ale np. jest jednocześnie twoim pracodawcą ;)
    i nie chcesz jej prowokować :)) no to...chyba ujdzie.
    Jeśli jednak masz zamiar nazwisko *ukryć przed kontrahentem*
    to złamiesz PDG ! (ustawę Prawo Działalności Gospodarczej).
    No i w razie kocówy....możesz na mnie liczyć, przyłożę ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (dysponujący DG OF z nazwą skróconą)