  • Data: 2009-12-25 11:24:43
    Temat: Re: napisy niemieckie - wyrób
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-12-2009 11:58, RadoslawF pisze:
    > A ja podejrzewam że możesz być w błędzie i to mocno.
    > Wszak to nasi rzemieślnicy od wielu lat produkują poniemieckie
    > i pofaszystowskie pamiątki na które jest spory popyt.

    To nie jest powód do dumy z "naszych rzemieślników" tylko dowód
    upodlenia. Albo inaczej - skurwienia moralnego. Dawania dupy pracą
    własnych rąk i odrobiną umysłu, który jeszcze został. Gdyby to robili
    Chińczycy, to jeszcze można by zrozumieć - w końcu oni z Hitlerem i
    zagładą mieli niewiele wspólnego.

    Ale rechotem historii mógłby być fakt, że 70 lat po tym jak kilku
    Polaków walcząc o przeżycie wykonywało ten napis - a później być może
    marnie skończyło - znajduje się też w Polsce "byznesmen" z bożej łaski,
    który te same napisy chce wykonywać jako komercyjną atrakcję.

    Tu nie o napis ani jego treść chodzi, tylko o coś znacznie więcej. Ale
    żeby to zrozumieć trzeba mieć pewną wrażliwość i więcej niż 6 klas
    podstawówki skończone. W Niemczech taka sytuacja byłaby fantastycznym
    tematem do dowcipów.

    --
    .B:artek.