  • Data: 2007-04-07 16:56:39
    Temat: Re: napad z...atrapą w ręku
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Kurcze, umknęło mi. No to jak się ten pogląd rozpowszechni, to obecna
    > ekipa rządowo odniesie sukces - zmniejszy się radykalnie przestępczość,
    > również ta najcięższa :-)

    No tak:) Za włamanie do maluszka i zabranie maskotki wartej 5zł (znam taki
    przypadek) to już grozi więzienie i sprawa karna. A za wymuszenie groźbami
    240 zł to "tylko" wykroczenie...

    art.130kw. "§ 3. Przepisów art. 119 i 120 nie stosuje się, jeżeli sprawca
    używa gwałtu na osobie albo grozi jego natychmiastowym użyciem, aby utrzymać
    się w posiadaniu zabranego mienia, a gdy chodzi o zabranie innej osobie
    mienia w celu przywłaszczenia, także wtedy, gdy sprawca doprowadza człowieka
    do stanu nieprzytomności lub bezbronności."

    Abstrahując, weźmy inny przypadek : Czyli mam rozumieć, że jak sprawca
    zagrozi czymś co jest zgodne z interpretacją gwałtu (tą nową), ale później
    już jak dostanie te 240zł, to nie grozi dalej tylko się oddala - popełnia
    tylko wykroczenie? Przecież nie groził w celu utrzymania się w posiadaniu,
    tak?