  • Data: 2005-05-14 12:53:10
    Temat: Re: naklejki
    Od: MiKey <u...@u...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > To trzeba sprawdzać. W wypadku BMW faktycznie zakres zastrzeżenia jest
    > bardzo szeroki i obejmuje również naklejki, jeśli dobrze udało mi się
    > przetłumaczyć. Ale w wypadku emblematu HONDA, to już tylko "maszyny i
    > obrabiarki; silniki /z wyjątkiem stosowanych do pojazdów lądowych/;
    > sprzęgła i pasy napędowe / z wyjątkiem stosowanych do pojazdów
    > lądowych/; wielkie narzędzia rolnicze; inkubatory oraz części i osprzęt
    > do wyżej wymienionych towarów; pojazdy; urządzenia do jazdy na lądzie, w
    > powietrzu i na wodzie oraz części i akcesoria do wyżej wymienionych
> [...]

    Chyba niestety nie zrozumiałeś. Z tego co wiem, to sprawy znaku
    towarowego i wzoru graficznego jest całkowicie rozłącznie. Czyli firma
    Pepsi posiada znak towarowy (nazwę produktu, markę) zastrzeżoną jedynie
    w ściśle sprecyzowanych obszarach. Za to zastrzeżony wzór graficzny
    (logotyp) jest już zastrzeżony całkowicie.

    nazwa towarowa: PEPSI
    zastzreżone wzory graficzne:
    http://tfist.ist.utl.pt/expedicao/V/apoios/Logo%20Pe
    psi.jpg
    (najprawdopodobniej są to dwa oddzielnie zastrzeżone wzory graficzne -
    oddzielnie napis i koło czerwono-biało-niebieskie).

    Czyli może się okazać, że produkcja podpasek albo felg jest możliwa
    pod marką (nazwą towarową) Pepsi, ale wzór graficzny jest już
    niedopuszczalny w takiej samej postaci. I konieczne byłoby opracowanie
    innego, zdecydowanie różniącego się wzoru graficznego - inna czcionka,
    inne koło (lub jego brak), inna kolorystyka.

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115