  • Data: 2008-11-10 22:47:11
    Temat: Re: najem mieszkania - jak to jest z tymi wypowiedzeniami
    Od: "Piotr" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > http://www.umowanajmu.coo.pl/Wzory_pism/najem_lokalu
    _mieszkalnego/razem/umowa_okazjonalna_mieszkanie.htm
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-1.html

    > Google się zepsuło? ;)

    Gogle wyrzucaja linki nie inteligentnie, a ja liczylem na specjalny dobor.
    ;)

    Automat wyrzucil mi takie linki:

    http://www.umowanajmu.coo.pl/Wzory_pism/najem_lokalu
    _mieszkalnego/razem/umowa_okazjonalna_mieszkanie.htm

    http://www.dominium.pl/artykuly/zobacz/262/nowosc-na
    jem-okazjonalny

    http://www.dominium.pl/artykuly/zobacz/326

    http://www.eporady24.pl/najem_okazjonalny,pytania,4,
    47,61.html

    http://e-prawnik.pl/ochrona-lokatorow/najem-okazjona
    lny,odpowiedzi,prawo-mieszkaniowe

    > I dodatkowo jeszcze trzeba rozróżnić najem *lokalu* od najmu
    > *pomieszczeń*.

    A jakie jest owo rozroznienie? ;)

    > A tu to zajrzyj do Kodeksu Cywilnego.
    > Samo "wpisanie w umowie" to może być mało - liczy się również stan
    > faktyczny i faktyczny zamiar stron.

    Racja liczy sie stan faktyczny, ale madre stronki mowia, ze warto wpisac. ;)

    > Nie wiem, ale polecam (i to mocno) przejrzenie archiwum niniejszej
    > grupy na hasło "ochrona posiadania" :P
    > (tylko się nie dziw wnioskom)

    No z tej ochrony posiadania wyplywaja podstawowe wnioski:

    - za wejscie wlasciciela do wynajetego lokalu mozna dostac ladny wyrok za
    wlamanie.....

    - nawet jak sie umowa skonczy, to moga byc problemy z wyrzuceniem
    lokatora....

    A od strony lokatora chyba tylko jeden wniosek:

    - moze nie placic i jeszcze dlugo mieszkac, zanim go wezma za fraki i
    wyrzuca.

    Moze to zabrzmi smiesznie, ale mnie interesuje najem od drugiej strony, tzn.
    lokatora. Czy dla mnie okres wypowiedzenia jest skuteczny, to znaczy, jesli
    wynajme (juako lokator) mieszkanie na rok z 1 mc okresem wypowiedzenia, to
    czy moge po miesiacu od zlozenia wypowiedzenia uciec i znalezc sobie nowa
    chatke? Moze w dzisiejszej dobie jestem zlotym lokatorem, ze zalezy mi na
    okresie wypowiedzenia ;), ale tak mowiac powazniej, ja wychodze z zalozenia,
    ze we wszystkich umowach najlepszym zabezpieczeniem interesow obu stron jest
    okres wypowiedzenia. Jesli obie strony sa zadowolone, to wiadomo daza do jak
    najdluzszej wspolpracy (no chyba, ze zdarzy sie jakies nieprzewidziane
    zdarzenie losowe). A jesli nie, wypowiadaja umowe i moga sie grzecznie
    rozstac po okresie wypowiedzenia, bez zadnych swinstw.

    > A te linki z góry na początek są złe?

    A bo ja wiem.... ;)

    Inna sprawa, ze z moich negocjacji umowy z wynajmujacym, zrobil sie juz dla
    mnie bardziej problem akademicki... ;) Chyba szybko wystrasze
    wynajmujacego.... ;) Brrrrrr.... ;) Ciekawe czy w dobie dzisiejszych
    skomplikowanych przepisow i setek regulacji mieszkanie pod mostem jest
    dozwolone? ;)