  • Data: 2008-11-12 23:51:03
    Temat: Re: najem mieszkania - jak to jest z tymi wypowiedzeniami
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Nov 2008, Piotr wrote:

> [...]

    Ma. Powód niżej.

    Zacznij od tego, że na początek musisz sprawdzić czy inne ustawy
    nie "przykrywają bardziej" tego warunku :]
    Konkretnie ustawa o ochronie lokatorów.
    Jak nie przykrywa, to umowa może tylko tak zmienić postanowienie,
    żeby nie naruszyć nakazu - w przepisie nie ma słów "o ile umowa
    nie stanowi..." (lub podobnych).
    Mi wychodzi, że się nie da.

    > Swoja droga uwielbiam to nasze panstwo i ten caly sztywny gorset
    > przepisow.... Ale piwo stawiam osobie, ktora pierwsza wytlumaczy mi jaka
    > jest relacja art 688 do art 673

    Taka:
    Art. 680
    Do najmu lokalu stosuje się przepisy rozdziału poprzedzajšcego,
    z zachowaniem przepisów poniższych.

    Czyli 673 (który zasadniczo dotyczy *rzeczy*) stosuje się tylko
    *o ile* jakiś kontekst nie jest uregulowany przez 688 (bo
    688 odnosi się do "konkretniejszego" przypadku, czyli do
    nieruchomości).
    Czy to jest jasne?

    > (wypicie piwa mozliwe w Wawie tylko ;).

    Acha. Gdzie? ;)