    From: Szerr <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nagana w liceum - czy mieli prawo?
    Date: Mon, 4 Jun 2007 23:13:09 +0200

    Dnia Mon, 04 Jun 2007 20:35:54 +0200, Andrzej Wróblewski napisał(a)
    w:<news:3636d$46645b8d$3eb33056$4062@news.chello.pl>
    :

    > Dzieki. A sprawa powoli zmierza w kierunku udzielenia solidarnie nagany
    > z wpisem do akt rowniez wychowawczyni, ktora opiekowala sie mlodzieza.

    I kto jej ma tę naganę dać?

    > a) zalatwilby napoje dzieciakom

    Dzieciakom - hmm...
    Ja wyjść - to dorośli, jak trwoga - to dzieciaki.

    > b) nie wrzeszczalby na nic, jak na bandytow,

    Kwestia dowodowa.

    > c) nie wydzwanialby z awanturami po nocy do rodzicow,

    Każdy normalny rodzic zachowałby się zupełnie inaczej. Powiadomienie
    rodziców jest przejawem troski o dziecko.

    > d) nie organizowalby w konspiracji zemsty w postaci nagany,

    Udzielona w prawidłowym trybie kara statutowa jako "zemsta w kospiracji"?
    Ciekawe...

    > e) mialby odwage stanac twarza w twarz w konfrontacji 3-stronnej
    > (rodzice, wychowawczyni, dyrekcja), a dzis wlasnie sie dowiedzialem, ze
    > owa wychowawczyni odmowila uczestnictwa w takiej konfrontacji ;-)

    Nauczyciel nie ma obowiązku uczestniczyć w pyskówkach. Po waszym stylu
    załatwiania sprawy widać, że niczym innym by to nie było.

    > Nagane otrzyma rowniez dyrektor

    Od kogo?

    > za calkowity brak nadzoru nad organizatorem wycieczki

    Jakie dowody?

    > zle warunki higieniczne podczas zajec (rozporzadzenie MENiS 31 XII 2002)

    Który konkretnie przepis został naruszony?

    > zbyt mala ilosc opiekunow (2 osoby na ponad 40 uczniow

    Kto i dlaczego powiedział, że to zbyt mało?

    > i organizowanie zemsty na uczniach w imieniu nauczycielki (to nie moje slowa,
    > tylko osoby, od ktorej te nagane dostanie) ;-)

    Czyżbyś spotkał jakąś nawiedzoną wizytatorkę, która ci przytaknęła??
    Od kogo dyrektor ma dostać tę naganę i w jakim trybie?

    > Per analogiam: "Mimo ze sie nic nie stalo, to sie oddalili! przeciez
    > moglo cos im sie stac!"... i dostana nagane.

    Jak to się oddalili? Pisałeś, że nauczycielka ich zatrzymała.

    > Tak wiec "mimo ze nic sie nie stalo, to wychowawczyni pozwolila im sie
    > oddalic! narazila ich na ryzyko ze cos im sie stanie!"... wiec dostanie
    > nagane za nieodpowiedni nadzor.

    Jak to "naraziła" ich? Przecież chcieli się oddalić samowolnie.

    > A brata w trybie natychmiastowym przenosimy do mojego starego liceum,
    > ktorego dyrektorka jak to uslyszala, to sie za glowe zlapala

    Typowe dla polskich nauczycieli. Nie zna sprawy, ale do osądu pierwsza.
    Nauczyciel nauczycielowi wilkiem.

    --
    Sz.