  • Data: 2004-10-12 16:13:55
    Temat: Re: nabycie i dzial spadku
    Od: "JO" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anna" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:2bcd.000001f2.416bdae9@newsgate.onet.pl...
    > Witam. Mam problem z uregulowaniem spraw majatkowych. Moze od poczatku.
    Moj
    > maz ma troje rodzenstwa. Ich rodzice nie zyja od 15 lat. Najmlodszy brat
    > wlasnie ukonczyl 18 lat i chcemy uregulowac kwestie wlasnosci domu i
    ziemi.
    > Siostry zrzekaja sie spadku, brata musimy splacic. Bardzo prosze o
    podpowiedz
    > jak sie do tego zabrac. Z gory dziekuje

    witam
    należy zacząć od przeprowadzenia sprawy spadkowej w sądzie.otrzebny wniosek,
    w którym powołuje sie do spadku wzystkich uprawnionych, czyli czwórkę
    rodzeństwa. Potrzebne są akty zgonów rodziców, akty urodzenia dzieci.
    Siostry w sądzie zrzekną się spadku na rzecz Twojego męża. Jeżeli mają
    pełnoletnie dzieci to i te dzieci muszą na sprawie zrzec się prawa do
    spadku. Brat prawdopodobnie będzie musiał w sądzie oświadczyć, że zrzeka się
    spadku w zamian za spłatę (ale to chyba jakoś inaczej się odbywa). W każdym
    razie pierwsza sprawa jest o stwierdzenie nabycia spadku. Drugiej sprawy w
    sądzie być nie musi o ile dogadacie i Twój mąż spisze z bratem akt
    notarialny.I to własnie tu brat (chyba na pewno tak jest ;-) zrzeknie się
    prawa do swojej części spadku w zamian za otrzymaną spłatę.

    pozdrawiam
    a tak mi sie przy okazji tych spadków przypomniało: zgoda buduje, niezgoda
    rujnuje
    JO