    From: "Steel" <d...@K...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mp3, divx, soft a prawo
    Date: Fri, 5 Oct 2007 11:52:26 +0200

    > To nie jest takie proste, ludzie kombinuja w firmach, wszystkich kusi
    > by narozrabiac, kazdy ma zainstalowane to co powinien miec, ale zaraz

    Regulamin pracy sie klania....

    > dochodzi do krzykow, ze darmowe oprogramowanie jest gorsze i on nie
    > chce w tym pisac, bo przykladowo open office robi zle wykresy a
    > microsoftu robi doskonale. Koncowy uzytkownik tak na prawde nie umie,
    > nauczyl sie na jednym i wpada w panike jak w drugim programie nie

    Taaa "syndrom bylej zony"
    Wydanie zarzadzenia przez pracodawce powinno ukrocic takie wrzaski.
    Jak sie komus nie podoba...

    > jest identycznie. Co wiecej - dobre lacze, fajan predkosc, wiec czemu
    > nie zaisntalowac "na chwilke" p2p by nie pobrac nanowszej poisenki

    zablokuj p2p, filtruj po pakietach i po zawodach, to nie jest az taki wielki
    problem.

    > Willisem albo nowa wersje Photoshopa, wpada do domu i od razu
    > instaluje, pozytek z pracy w firmie ogromny ! ;]

    tylko pamietaj ze to ze ty to skasujesz to jeszcze nie wszystko... sa
    jeszcze logi u providerow, wiec nawet skasowanie moze nie pomoc...

    > Historyjki takie mozna mnozyc, nie chce Wam udowadniac ze problem nie
    > jest taki prosty do rozwiazania, na prawde nie jest, a ja, jako osoba
    > odpowiedzialna za to, aby wszystko bylo legalnie i oficjalnie, musze
    > trzymac nad tym piecze. Co wiecej - nie jestem tylko za to
    > odpowiedzialny i nie mam czasu snifowac sieci, biegac, prosic,
    > straszyc pracownikow, ze tak nie mozna by ci znow palili glupa.

    Zablokuj p2p, czesc www i masz problem z glowy!
    Ale ty nie masz za nimi biegac, wystarczy mail do ich przelozonego. To nie
    ty jestes ich nadzorca a ich szef.
    Poza tym nie jestes od straszenia nikogo w pracy.
    Jesli ktos nie przestrzega regulaminu czy znajduje jakies furtki to
    wiadomosc do szefa powinna wystarczyc.
    Szef zdecyduje co z tym zrobic i czy kogos pouczyc, dac nagane, czy zwolnic.
    Ale zapis w regulaminie pracy powinien pomoc. wiec pogadaj z kierownictwem
    firmy najpierw. Od tego powinienes zaczac!

> [...]
    > wiedzial ze _na prawde_ tak nie mozna, ze sa takie przepisy, ze sprawa
    > na prawde jest powazna, ze ludzi sie sadzi za to. Kazdy siadzie i
    > pomysli chwile - "faktycznie to jest zle, postanawiam poprawe".
    > Czasami z doroslymi ludzmi trzeba jak z dziecmi :) A przy okazji, jak
    > kiedys zobacze ze znow p2p leci jak szalony to przejde sie do takiego
    > delikwenta i powiem "zobacz stary, czytales, podpisales, wiesz ze tak
    > nie mozna, czy chcesz by mnie wywalili jako osobe odpowiedzialna za
    > to?", tekst ktory wjezdza na psyche i zmusza do rachunku sumienia ;].

    Jasne znajac ludzi i tak skonczy sie na tym ze podpisza a i tak beda robic
    swoje... a pozniej glupa palic i mowic "zapomnialem".
    Popatrz na sieci i regulaminy providerow...

    > Teraz znajac historie, moze w koncu ktos sie znajdzie i powie mi
    > chociaz "slowa klucze" albo gdzie szukac zrodel tego typu przepisow :)

    juz w tym watku padly nie raz... padl link nawet w ciagu ostatniej doby
    gdzie tego szukac.

    Steel