  • Data: 2007-10-05 09:23:19
    Temat: Re: mp3, divx, soft a prawo
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie osmieszam, mam zmysl techniczny, nie humanistyczny i nie mam
    > pojecia o tworzeniu przepisow, powolywaniu sie na nr. artykulow, juz
    > wole cyferki binarne

    skoro masz umysl techniczny, zupelnie jak ja, to moze trzeba z niego
    skorzystac?
    Ty masz przeczytac odpowiednie ustawy czy kodeksy. To taki problem dla
    ciebie?
    Jesli masz z tym problem, twoja firma pewnie ma jakiegos prawnika ktory
    rozwiazuje rozne sprawy prawne od umow po regulaminy pracy.
    tak nawiasem mowiac rozmawiales o tym z waszym pracodawca?
    Bo jesli ty podsuniesz ludziom taki papierek to mogo nie chciec go podpisac.

    Poza tym informatyk powinien wiedziec co to prawo autorskie bo ono go bardzo
    czesto sie dotyczy...

    > byc moze, ale mnie nie dotyczy, jak narazie nic nie pomogles a starasz
    > sie ze mna jechac, mam nadzieje ze w daleszj czesci post bedzie mial
    > jakis sens

    ciekawa logika odpowiadasz na post ktorego nie przeczytales jeszcze?
    hmmm rozwiazujesz zadanie bez przeczytania calej jego tresci?

    > hmm, jak bym znal to chyba bym tu nie pisal, chyba tez ich nie znasz
    > skoro dalej jedziesz a nie pomagasz

    OMG

    > tak jak pisalem, charakter pracy nie pozwala mi na blokade portow, a

    a ja sie zapytam dlaczego?
    rozumiem ze wszyscy korzystaja z portow FTP (ktore maja u siebie na kompi
    postawione)
    zapewne wszyscy tez potrzebuja wszsytkie porty!
    to wymaga troche pracy ale spokojnie da sie zrobic...

    > jak kazdy dzieciak wie - blokada stron www w ruchu p2p nic nie pomoze.

    ale widze ze masz klopoty z rozumieniem co sie do ciebie pisze napisalem
    "mozesz tez zablokowac
    niektore strony,(TU JEST PRZECINEK) p2p itd..."
    Wiec strony www nie sa blokowane w ruchu p2p.
    A dla ciebie blokowanie p2p to problem? rozumiem ze filtrowanie pakietow to
    skomplikowana operacja.
    Blokowanie www to tez koszmarna sprawa...

    Jasne... to ciekawe ze inne firmy tak robia i jakos nie ma z tym problemow.

    Napisales "Nie jestem w stanie przypilnowac wszystkich komputerow aby nie
    sciagali sobie z netu mp3 czy innych gadzetow"
    co nie jest rownoznaczne ze nie mozesz zablokowac czesci portow czy p2p!

    > Znasz cos takiego jak wkladany pendrive na usb ? Wypalarki DVD ?

    to jest inny problem, ale nie znaczy ze nie da sie togo zrobic.

    Poza tym jak chcialbys ograniczyc to przez sam papierek.
    Zapytam: "jak papierek ma ograniczyc ludzi do wkladania penow USB czy DVD?
    Wystarczy zapis w regulaminie pracy i po sprawie. Spis softu dozwolonego i
    tyle.
    Kazdy ma dbac o swoje stanowisko pracy.

    Skanowac mozesz raz czy dwa razy dziennie... to taki problem?
    i powiadamiac Admina mailem, z DW dyrektora jesli sie cos znajdzie...

    > Skanowanie w czasie rzeczywistym to abstrakcja na kompach ktore
    > potrzebuja szybkosci i wydajnosci, zaczynasz bredzic, nadal nie
    > pomagasz.

    rozumiem ze na kompach ludzie siedza 24/7 ? bez jaj! wykaz sie mysleniem
    Rozumiem tez ze 98% ludzi wykorzystuje 100% mozliwosci swoich komputerow w
    pracy biureowej czy jakiejkolwiek innej.
    BREDNIE.
    Wiesz co to sa priorytety procesow? powiedz mi w jaki sposob proces o
    nizszym priorytecie ma dostac moc proca od procesu o wyzszym priorytecie?
    Wic nawet w czasie rzeczywistym mozna skanowac bo az takich nakladow pracy
    procka to nie potrzebuje... chyba ze to zle zrobisz.

    > Ojej :) Bardzo mi pomogles, wiele cennych rad.

    Przykro mi podalem ci mase pomyslow. Jesli to do ciebie nie dociera, to
    zycze powodzenia

    > Za to Ty jestes bardzo konkretny i pomocny, a tak na serio, po tym co
    > widze, zbyteczny na usnecie. Być może moj problem dla Ciebie jest
    > oczywisty, ale przykladowo Twoj problem natury informatycznej bylby
    > dla mnie oczywisty i mimo to myślę że bym sie nie zachowywal w tak
    > arogancji sposob.

    Kolego pytasz sie o mozliwosci, podalem ci ze masz ich co najmniej kilka
    zwiazanych z twoja profesja!
    Sam jestem z wyksztalcenia informatykiem, co nie znaczy ze klopotem dla mnie
    jest znalezienie "ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych" czy
    przeczytac KP czy innych prawnych publikacji.
    Nie znaczy takze, ze nie potrafie uzyc glowy do rozwiazywania problemow.

    Jak trafiasz na problem natury informatycznej to tez w googla nie potrafisz
    wpisac odpowiednich slow?

    Po prostu porazasz niekompetencja!

    PS. co do aroganckiego sposobu wyrazania sie to wynika on z twojej totalnie
    dziecinnej bezradnosci.

    Szczerze zycze ci powodzenia w pracy zawodowej z takim podejsciem.
    --
    Steel