eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawomożna wchodzić narąbanym na pokład samolotu › Re: można wchodzić narąbanym na pokład samolotu nie łamiąc przepisów "o stwarzaniu zagrożenia" [NSA]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: można wchodzić narąbanym na pokład samolotu nie łamiąc przepisów
    "o stwarzaniu zagrożenia" [NSA]
    Date: Wed, 15 Sep 2021 10:56:43 GMT

    On 2021-09-15, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > W samolocie nie wolno spożywać własnego alkoholu.
    > Tak jest chyba we wszystkich liniach.
    >
    > Ryanair za podobne wybryki daje dożywotni zakaz lotów.
    > https://dlapilota.pl/wiadomosci/irishmirrorie/dozywo
    tni-zakaz-lotow-za-spozywanie-wlasnego-alkoholu-na-p
    okladzie

    Sprawdziłem... w Stanach sprawę reguluje FAA i tak jest, choć nie do
    końca. Mianowicie można pić własny, jeśli obsługa ci naleje :) Podobno
    się zdarza.

    (ogólne warunki przewozu zwane Conditions of carriage)

    Lufthansa ma napisane, że nie wolno konsumować alkoholu, który się
    kupiło przed lotem. No ale tego co w czasie lotu to wynika, że można, a
    ceny, jak ktoś spragniony, nie są aż tak zaporowe.

    Finnair, nie ma słowa o zakazie konsumpcji własnego alkoholu.

    LOT ma wyraźnie napisane: 12.1. Smoking and drinking alcohol brought in
    by the passenger is strictly prohibited on board the aircraft. No ale
    możemy kupić razem i Ty będziesz pił mój a ja Twój :) No i jest sky bar
    i w małych buteleczkach można sobie zakupić pół litra za ca 120zł
    (ponownie, jak ktoś spragniony).

    Qatar nie ma konkretnego zakazu.

    Thai, nie widzę zakazu.

    Qantas, nie widzę zakazu.