  • Data: 2007-01-11 14:40:10
    Temat: Re: monitoring - Pytania
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam takie pytanie, na jakiej zasadzie i w oparciu o jakie przepisy
    > funkcjonują firmy zajmujące się mnitoringiem mediów.
    > Dostarczają one klientowi materiał z określonych tytułów gazet,
    > może to być np. materiał przetworzony np. w wordzie, etc, lub w
    > postaci skanu - jpeg, pdf, etc.
    > W czym tkwi chaczyk, wątpie, aby każdy z nich uzgadniał z wydawcami
    > możliwośc wykorzystywania tych materiałów. Dodatkowo dostarczajac
    > klientowi okreslone materiały np. z poszczególnych zarabiają na tym.

    Ja nie rozumiem trochę w czym problem. Przecież firma nie sprzedaje tych
    artykułów, tylko informację o tym, że w takiej i takiej gazecie,
    czasopiśmie, radiu, tv, serwisie internetowym itd. ukazała się publikacja na
    temat danej firmy. Skan, czy inny plik jest dowodem na to, że taka
    publikacja była.

    Monitoring mediów uprawiany jest co najmniej od kilkudziesięciu lat.
    Istnieją międzynarodowe stowarzyszenia firm monitorujących media. Te lepsze
    działają w porozumieniu z wydawnictwami. Nikt nie ukrywa, że coś monitoruje.
    Więcej: według mnie w interesie pisma jest to, by być monitorowanym.
    Przynajmniej ja swoje zgłosiłam gdzie się dało.

    A.