  • Data: 2005-11-05 19:35:49
    Temat: Re: moje auto może być uprzywilejowane?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za odzew.
    Przypadek zawału czy ciąży to były przykłady. Mogę dać inne np. pracuje w
    lesie -gość ucina sobie noge czy ręke -mam auto a nie mam jak zadzownić po
    pogotowie a gość sie wykrwawia. Uznaję więc że najlepiej będzie jak zaiwoze
    go prosto na pogotowie czy izbę przyjęć. Ja próbuję ratować czyjeś zycie w
    tym momencie. Nie chce jechać 200/h rozbijając po drodze wszystko tylko
    bezpiecznie dojechać.

    Czy kodeks drogowy dopuszcza takie postępowanie? Czy jakieś przepisy to
    regulują?

    Moje pytanie nasunęło mi się po pewnej sytuacji jaką miałem- wiozłem chorego
    znajomego do lekarza. Pogorszyło mu się w czasie naszej podróży a ja akurat
    miałem rozładowaną komórkę. W czasie dzwonienia do lekarza zatrzymała mnie
    policja a ponieważ mój pasażer marnie wyglądał uwierzyli w moje tłumaczenie
    że do lekarza jade i potrzebujemy pomocy. Oni wezwali karetkę. Całe
    szczęście że byli pod ręką.

    --
    PawełJ