    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mobing?
    Date: Mon, 30 Jun 2008 21:57:39 +0200

    W wiadomości news:g4b323$n8m$1@inews.gazeta.pl Maurycy Menke
    <g...@p...pl> pisze:

    > Mam w pracy dość nieciekawą sytuację, jeśli chodzi o możliwość urlopu.
    Prawnie masz taką samą jak wszyscy.

    > Na pożegnanie usłyszałem, że mam zabrać komórkę i odbierać, jak będą mieli
    > jakieś sprawy. Na moje pytanie o koszty rozmowy z zagranicy usłyszałem, że
    > na pewno nie będą wielkie, a poza tym koszty obcięcia premii będą jeszcze
    > większe.
    Pozwoliłem sobie uciąć wiekszączęść opisu, bo takich jęków była już cała
    masa.
    Komórkę służbową zostaw w pracy (najlepiej) albo wyłączona w domu.
    Nie rób jaj - nic pracodawcy do tego co bierzesz ze sobą na urlop.
    Jeśli premia uznaniowa (pewnie tak) a nie regulaminowa musisz liczyć się z
    jej utratą, ale gorsza jest utrata szacunku do siebie jeśli się ugniesz.

    > Czy mam jakieś szanse na dochodzenie swoich praw do urlopu,
    Tak, zasady udzielania urlopów wypoczynkowych są w kodeksie pracy.
    Niestety jedyne, czego możesz dochodzić na 100% to urlop do końca pierwszego
    kwartału następnego roku po tym, w którym uzyskałeś do niego prawo (z
    wyjatkiem 4 dni w trybie art. 167^2).

    > czy też pracodawca może ze mną robić, co zechce?
    Jeśli dasz się zastraszyć, nie zaznajomisz z podstawami prawa pracy to
    pracodawca będzie po tobie jeździł jak po burej suce, a ty bedziesz na to
    zasługiwał.

    --
    Jotte