  • Data: 2002-02-28 18:34:47
    Temat: Re: ? mieszkanie a rozwód ?
    Od: "Buker" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "~*WishM*~" <W...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a5le8p$7g9$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Do małżeństwa wniosłem mieszkanie właśnościowe.
    > Teraz chcę to mieszkanie sprzedać i zakupić następne, nieco droższe.
    > Moje pytanie to:
    > Czy nadal będę jedynym właścicielem tego mieszkania, czy stanie się ono
    > naszym wspólnym?
    > Jeżeli tak, to w jaki sposób mogę się przed tym uchronić. w przypadku
    > rozwodu etc.
    >
    > dziękuję z góry,
    > serdecznie pozdrawiam.
    > pawel

    Nowe mieszkanie będzie należało do Twojego majatku odrębnego jeżeli
    zakupisz je ze srodków pochodzących ze sprzedaży starego mieszkania (tzw.
    zasada surogacji). Jeden przedmiot z majatku odrębnego zamieniasz na inny.
    Jak rozumiem różnica w cenie wynosi ok 40 tys. zł. Najlepiej gdyby pieniądze
    te darowali Tobie rodzice (z treści postu wynika, że istnieje taka
    możliwość). Przedmioty majątkowe nabyte w drodze darowizny stanowią majatek
    odrębny jeżeli darczyńca nie postanowił inaczej.