  • Data: 2011-12-29 18:45:34
    Temat: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Dec 2011 11:07:06 +0100, Nixe wrote:

    > A coś bliżej na ten temat?

    USTAWA z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

    Art. 20d.
    Dochody uzyskane z grzywien nałożonych za naruszenia przepisów ruchu
    drogowego ujawnione za pomocą urządzeń rejestrujących, jednostki samorządu
    terytorialnego przeznaczają w całości na finansowanie:
    1)zadań inwestycyjnych, modernizacyjnych lub remontowych związanych z
    siecią drogową;
    2)utrzymania i funkcjonowania infrastruktury oraz urządzeń drogowych, w tym
    na budowę, przebudowę, remont, utrzymanie i ochronę dróg oraz drogowych
    obiektów inżynierskich;
    3)poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym popularyzację przepisów
    ruchu drogowego, działalność edukacyjną oraz współpracę w tym zakresie z
    właściwymi organizacjami społecznymi i instytucjami pozarządowymi.

    Większość (wszystkie?) z tych fotogmin które mają po około 5mln zł dochodu
    rocznie z fotoradarów zgodnie z tym artykułem wydają małą część tych
    pieniędzy.

    Zgodnie z tym artykułem gmina nie może przeznaczyć tych pieniędzy nawet na
    finansowanie działenia straży gminnej.