    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Date: Mon, 20 Jun 2011 09:24:08 +0000 (UTC)

    valdoozz wrote:

    > Ciemny park, po godz. 22.00 trudno kogokolwiek rozpoznać. Mundur
    > dopiero zobaczył, jak tamten go zatrzymał. Zresztą policjanci nie
    > mieli o to żadnych pretensji, ale był to wystarczający argument
    > aby zarzucić jazdę rowerem, cytuje "po spożyciu alkoholu"

    Czyli wydmuchali 0.2 a nie 2 promile. Źle zrozumiałeś.

    > a nie
    > pod wpływem.

    No, z dobrym adwokatem można by się bronić.
    Jeśli rzeczywiście tylko siedzieli na ławce a rowery stały obok, i
    przekonają sąd że się przestraszył i chciał uciekać bojąc się
    napaści, to może by szło to podciągnąć pod stan wyższej
    konieczności.

    Ja bym szedł w tym kierunku.

    > Dokładnie, ja też tak to rozumiem. Wiec powiedziano im na
    > komendzie, że prawko zostanie oddane, chyba bez żadnych większych
    > konsekwencji. Nie rozumiem natomiast dlaczego w ogóle zostało
    > zatrzymane :-( Drugiemu koledze również by zatrzymali, gdyby
    > wówczas miał je przy sobie.

    To zatrzymanie to jest "mechaniczne" zatrzymanie, tzn. odebranie
    dokumentu.

    Tylko temu drugiemu koledze to niby za co? Rozumiem że tylko jeden
    próbował odjechać?

    Gorzej że w całej sprawie jest jeszcze ten głupi haczyk - niektórzy
    sędziowe potrafią uznać z osobę "prowadzącą" kogoś ktoś idzie
    obok roweru i go pcha.
    Mimo że w art 2 jest wyraźna definicja pieszego, uwzględniająca
    także kogoś kto kto pcha rower czy motorower.

    > Wyobraźmy sobie sytuacje, kiedy
    > pracujesz jako kierowca, albo przedstawiciel handlowy. Przez tydzień
    > jesteś unieruchomiony :-(

    Tydzień?

    Jak już będzie wyrok z sądu, to go "unieruchomią" pewnie na pół
    roku.

    --
    Pozdro
    Massai