  • Data: 2003-04-26 12:53:07
    Temat: Re: mandat na podstawie predkosciomierza
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <b8dr2c$9kb$1@news.onet.pl>, Ptasiek wrote:
    > licznika
    >
    > To ja jeszcze z ciekawości zapytam: czy nie jest tak, że urządzenia
    > używane przez policję (radary, alkomaty) muszą być co jakiś czas
    > testowane/kalibrowane? A jeśli tak, to czy kalibrują prędkościomierze
    > w swoich ścigaczach? ;-)

    No ale z drugiej strony biorąc pod uwagę co na tej liście wielokrotnie
    powtarzano, to od sądu zależy uznanie lub nie wartości dowodowej czegoś
    - niby nie ten etap, ale możesz np. nie przyjąć mandatu a wtedy to już ten
    etap. Trudno mi uwierzyć, że jeśli będą zeznawać policjanci że jechali
    radiowozem za gościem i ze wskazań prędkościomierza wynikało im że jedzie
    on np. 130 po zwykłej drodze to sąd nie da im wiary. I nie mówię tego w
    znaczeniu że policjan ma zawsze racje, ale że zeznania naocznych świadków
    mają znaczenie dowodowe i nie muszą być zawsze poparte jakąś
    zalegalizowaną formą rejestracji zdarzenia.

    --
    Marcin