  • Data: 2004-10-19 08:51:19
    Temat: Re: mandat - kwesia teoretyczna
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cl11cv$5ba$1@news.onet.pl...

    > przeciez ze zdjecia nia robi sie rozpoznania, luuudzie.
    > Rozpoznanie polega na stwierdzeniu ze auto przekroczylo predkosc, jesli
    > poruszalo sie p ojezdni musial nia jechac czlowiek, a osoba uprawniona do
    > tego z natury posiadania jest wlasciciel.
    > jesli wlasciciel uwaza ze nie jest winny , winien jest wskazac osobe
    ktorej
    > na ten czas powierzyl auto.
    > nie musi rozpoznawac jej ze zdjecia !!

    Inicjując ten wątek, chciałem uzyskać wiedzę, czy policja posiada skuteczne
    narzędzia prawne do egzekwowania mandatów w tak prostych sprawach i jaka
    jest pragmatyka gdy proste sprawy się komplikują.
    W sytuacji gdy właściciel pojazdu twierdzi, że nie prowadził, a wskazana
    przez niego osoba też twierdzi, że nie i do tego właściciel ma alibi ;) czy
    policje podejmie "poważne" dochodzenie, czy też umorzy np. ze względu na
    niską szkodliwość?
    Albo sytucja dosyć częsta - właścicielem samochodu jest firma lesingowa,
    użytkownikiem inna osoba prawna, samochodem kierują różni przygodni
    pracownicy ... znalezienie sprawcy, nawet przy dobrej woli wszystkich, może
    być długotrwałe ;)
    I do czego zmierzam?
    Wydaje mi się, że powszechne stosowanie fotoradarów może stać się golem
    strzelonym we własną bramkę policji :) ze względu na możliwość zalewu
    bzdurnych dochodzeń ws. ustalenia sprawców drobnych wykroczeń ...
    nn