    From: "Endruz" <e...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat MPK
    Date: Fri, 2 Aug 2002 14:52:22 +0200

    <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:2731.000003f5.3d490023@newsgate.onet.pl...

    > To z tego wynika, ze mpk zada zaplacenia kary niezgodnie z prawem, bo
    sprawa
    > jest juz przedawniona (styczen 2001 - sierpien 2002 - to jest ok. 1,5
    roku).

    > Pozdrowienia - Sir Zooro

    Udalo mi sie zdobyc to pismo od osoby obciazonej mandatem - jego pelna tresc
    przedstawia sie nastepujaco:
    "Dzialajac na podst art. 481 &1 Kodeksu Cywilnego (Dz. U. nr 16 poz. 93 z
    pozniejszymi zmianami) oraz &5 umowy z dn 12-10-1999 z MPK Łódź Sp. z o.o. w
    Łodzi informujemy, ze nieuregulowana naleznosc za jazde bez waznego biletu w
    dniu 17-01-2001 wynosi obecnie 175 zl i jest dlugiem wobec naszej firmy.
    W zwiazku z powyzszym sprawa zostanie przekazana do firmy "Windex" z
    siedziba w Plocku, ktora dzialajac w naszym imieniu skieruje sprawe do Sadu
    Rejonowego we Wroclawiu z wnioskiem o wydanie nakazu zaplaty zaleglej kwoty
    wraz z wszelkimi dodatkowymi kosztami.
    Ponadto dzialajac na podstawie art. 797 i 799 &1 KPC Firma "Windex"
    rozpocznie czynnosci niezbedne do ustalenia skladnikow majatkowych takich
    jak: nieruchmosci , wynagrodzenie za prace czy tez konto bankowe,
    podlegajace zajeciu przez Komornika Sadowego (art. 845, 881, 889 Kodeksu
    Postepowania Cywilnego). Zgodnie z przepisami egzekucja w/w naleznosci moze
    byc prowadzona przez okres 5 lat.
    W zwiazku z powyzszym proponujemy polubowne rozwiazanie tej sprawy
    polegajace na wplaceniu zobowiazania w kwocie 175 zl w nieprzekraczalnym
    terminie do dnia 8.08.2002
    Nasza propozycje nalezy traktowac jako ostateczne wezwanie do zaplaty. "

    A wiec sprawa nie jest przedawniona - w ich mniemaniu moga scigac osobe
    przez 5 lat ... Co o tym sadzicie ? Jest jakas mozliwosc odwolania sie od
    tej kary ? Czy mozna od nich zazadac jakiegos dowodu wystawienia mandatu czy
    jego weryfikacji ? Ukarana osoba jest studentem - wowczas komornik zajmuje
    rzeczy w miejscu zameldowania - niewazne, ze wlascicielem sa rodzice ? Jak
    to wyglada pozniej - rozpoczyna sie sprawa sadowa - dochodza dodatkowe
    koszty prowadzenia tego postepowania i pewnie rzadko komus udaje sie wygrac
    w takim przypadku ... ?

    Pozdrawiam,
    Andrzej