eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawolokatorzy uciekli z mieszkania zabierając klucze-prośba o radę co robić? › Re: lokatorzy uciekli z mieszkania zabierając klucze-prośba o radę co robić?
  • Data: 2007-08-25 10:57:03
    Temat: Re: lokatorzy uciekli z mieszkania zabierając klucze-prośba o radę co robić?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał
    > Ludzie, których przyjęłam z litości na mieszkanie i pozwoliłam im na
    > pewien
    > czas zamieszkać za sam czynsz, przed tygodniem, nic nikomu nie mówiąc
    > opuścili je , zabrali klucze i nie odbierają teraz telefonów, toteż nie ma
    > nimi żadnego kontaktu.

    Czyli zdaje się, że je wynajęłaś.

    > Mieszkanie jest zamkniete, nie mogę się do niego dostać, nie wiem co
    > jeszcze
    > wynieśli ze sobą.

    Jeśli tam nie mieszkasz to nie masz prawa wejść siłą podczas, gdy oni je
    wyanjmują.

    > Mieli dług za zaległe rachunki, nie zapłacili na bieżąco czynszu, a
    > należność za prąd i gaz dopiero przyjdzie.
    > Nie wiem od czego zacząć. Jestem zdenerwowana całą tą sprawą.
    > Problemem moim jest to, że nie miałam z nimi umowy na wynajęcie mieszkania
    > nie wiem czy mogę ten fakt zgłosić na policję, czy nie będę tu jakoś
    > ukarana.

    Na Policje nie masz co zgłaszać na razie, bo to jest sprawa cywilna (najem
    itp) związana z niedotrzymywaniem umowy. Policji mogłabyś zgłosić, gdyby Ci
    coś ukradli z tego mieszkania albo oszukali, tzn. misternie zawczasu utkali
    plan, aby wprowadzić Cię w błąd, wyłudzić, nie zapłacić itp. Musiałbyś
    uzasadnić czymś te podejrzenia, a nie tylko tym, że ich nie ma. Samo
    niezapłacenie nie jest przestępstwem, choć sądownie można się domagać
    zapłaty na drodze cywilnej.

    Ewentualnie gozić Ci (córce?) może kara za wykroczenie -niezgłoszenie
    niezameldowanych lokatorów (im zrestą też-za niezameldowanie), bo sądze że
    się niezameldowali, ale to jakby był pechowy dzień;)

    Tylko tydzień czasu???? A przez tydzień to można zsasiedzieć się u kolegi na
    imieninac...;) A mają obowiązek tam być?...
    Jak się nie możesz skontaktować to wysyłaj im polecony. Wezwanie do zapłaty.
    Rozwiązanie umowy i wezwanie do opuszczenia mieszkania i oddania kluczy.
    Ostrzeżenie, że będziesz dochodzić spraw sądownie. Masz ich dane, co???
    No chyba, że np. była umowa, że mają wcześniej się wyprowadzić i oddać
    klucze, a sąsiedzi widzieli jak wywożą meble itp., wtedy zgłaszaj na
    Policję. Ale sam fakt, że nie zapłacicili i nie odbierają/otwierają
    telefonu/drzwi przez tydzień to za mało...