    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 25 Jun 2002 15:54:53 +0200
    Sender: News User <n...@j...net>
    From: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>
    Subject: Re: lojalka :-((

    Michal napisał(a) w wiadomości: ...
    >Witajcie wszyscy!
    >Bede musiał podpisać lojalkę ze względu na szkolenia.
    >Pracodawca chce zebym podpisał ją na 3 lata. OK. Z tym że nie wiem jak
    >powinna brzmieć taka lojalka żebym nie skończył np z jednym szkoleniem za
    >1000 zł i lojalką na 3 lata tudzież bez podwyżki(mam lojalkę to nie mogę
    się
    >zwolnić i za 3 lata mam tyle ile teraz:-((). Może troszkę asekuracyjnie ale
    >wole się zabezpieczyć. Bardzo proszę o porady

    No więc to w duzym uproszczeniu to tak wygląda, że musisz odpracować koszty
    poniesione przez pracodawcę przez 3 lata po skończeniu szkolenia . Ale ważne
    jest też to, że proporcjonalnie, to znaczy, że jeśli zwolnisz się po 24
    miesiącach od ukończenia szkolenia, porzucisz pracę lub zwolnią cię
    dyscyplinarnie, to musisz im zwrócić tylko 1/3 (2/3 już odpracowałeś)
    poniesionych nakładów na twoje szkolnie.
    Jeśli zaś pracodawca tobie wypowie umowę, zwolnisz się z powodu zmiany
    miejsca zamieszkania z ważnych powodów osobistych (np. ślub i przeprowadzka
    do miasta zamieszkania małżonka), utrata możliwości pracy ze względu na
    inwalidztwo lub szkodliwy wpłw pracy na zdrowie pracownika, to nie musisz
    opłacać reszty kosztów. tako rzecze rozporządzenie MPIPS oraz MEN w sprawie
    podnoszenia kwalifikacji i wykształcenia dorosłych.
    No i taka lojalka ma plusy w postaci dodatkowego urlopu na szkolenia na
    przykład. ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz