eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[linki] Niekompetentny prokurator obrażony za cztery litery d,u,p,a › Re: [linki] Niekompetentny prokurator obrażony za cztery litery d,u,p,a
    From: Michał <n...@n...cry>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [linki] Niekompetentny prokurator obrażony za cztery litery d,u,p,a
    Date: Fri, 15 Jun 2007 13:14:56 +0200

    Sowiecki Agent napisał(a):
    > uwazasz ze Panstwo nie powinno reagowac przy zniewazaniu 'jego'
    > funkcjonariuszy?

    Tak, jestem zdania, że ściganie z urzędu jest reliktem a do tego łamie
    wolność wypowiedzi. Dobry funkcjonariusz zawsze będzie ogólnie
    szanowany, złego nie uchronią od pogardy nawet sankcje za zniewagę.

    W życiu dostałem dwa mandaty i w obu przypadkach choć nie byłem
    zadowolony to jednak szanuję tych, który mi je wystawili, bo zachowali
    się rzeczowo, kulturalnie, bez nieposzanowania. Ba, nawet byłem bardzo
    niezadowolony, bo miałem zły dzień itp, ale od tamtej pory nawet przez
    myśl mi nie przeszło jakość znieważyć ich nawet w myślach.

    Był niegdyś na grupie ładny przypadek - prokuratorzyna znieważyła
    zwyłego obywatela. I powstaje ładny paradoks:
    - prokurator odpowiada wyłącznie dyscyplinarnie; w praktyce nie odpowiada;
    - nie można ścigać prokuratorzyny nawet z oskarżenia prywatnego;
    - obywatel gdy znieważy prokuratora to będzie ścigany z urzędu;
    - prokurator nie musi zrobić nic, ściganie z urzędu za pieniądze z
    podatków m.in. oskarżonego.

    A przed zniewagami ze strony mądrych inaczej, którzy taki język stosują
    na codzień, nic nie uchroni. Nawet sankcje.

    > Wiesz, ja na temat Ziobry tez mam pewne zdanie ale nie pozwolilbym sobie
    > na uzywanie takich sformulowan a tym bardziej na nazywanie go 'zerem'
    > mimo iz masa osob tak robi, jak myslisz dlaczego (ja tak nie robie)?

    Masz prawo się samoograniczać i nadawać sobie własne rygory kultury.
    Jednak w jej obszarze znajdują się także nisze. W skrajnych przypadkach
    uważam, że zniewaga jest dopuszczalna. Kultura to nie wyjałowiony gazik.
    Żeby doceniać osoby wartościowe trzeba nie mieć szacunku dla tych
    niewartościowych, bo inaczej wszystko zlewa się w jedno.

    A co do Twojego idola ministra Niszczarki, to bardzo go lubię. Nawet
    szanuję. Wziął na siebie takie obciążenie, oczyści przedpole i odejdzie
    w zasłużone zapomnienie ... ;)

    --
    pzdr