    From: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: likwidacja funduszu emerytalnego
    Date: Thu, 16 Dec 2004 20:25:38 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@gdynia.multicon.pl

    Użytkownik "RAM" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:20f6.000008c4.41c06651@newsgate.onet.pl...
    > Czy ktoś może mi pomóc z następującym problemem - z góry dziękuję.
    > Mam tzw. drugi filar w Nationale Nederlanden. Chciałem część pieniędzy
    > przenieść na rachunek bieżący - odmówiono mi. Czy można to jakoś załatwić,
    > jeśli nie to jak najkorzystniej zlikwidować rachunek (wówczas chciałbym
    zmienić
    > fundusz.)
    > Dziękuję za pomoc.
    > Robert
    Rachunku w 2 filarze (OFE) nie można zlikwidować. Nie jest mozliwe
    (niezależnie od funduszu, w jakim jest prowadzony rachunek emerytalny)
    przeniesienie środków na jakikolwiek inny rachunek. W tym przypadku zmiana
    firmy prowadzącej rachunek emerytalny nic nie da- w każdym innym OFE również
    odmówią Panu przeniesienia środków na rachunek bieżący, bo na to nie pozwala
    ustawa.
    Pieniądze zgromadzone na rachunku w OFE zostaną wypłacone tylko w przypadku
    osiągnięcia wieku emerytalnego lub zgonu.

    Pozdrawiam
    W. Zaleska www.epolisa.republika.pl