  • Data: 2003-12-17 23:41:29
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Arek <a...@e...net> niebacznie popelnil
    news:brob0a$6no$1@inews.gazeta.pl:

    > szczególnie gdy nie odróżniasz
    > pól eksploatacji od użytkowania programu!
    To napisz czym jedno od drugiego się różni.

    > Jeżeli udzielisz licencji to tak.
    > W przypadku sprzedaży egzemplarzy programu - nie.
    Moja wina, powinieniem zaznaczyć, że chodzi mi o "sprzedaż"
    w pojeciu potocznym. Nie zamierzam wyzbywać się praw do programu.

    > 1) utworem opublikowanym jest utwór, który za zezwoleniem twórcy
    > został zwielokrotniony i którego egzemplarze zostały
    > udostępnione publicznie, 3) utworem rozpowszechnionym jest
    > utwór, który za zezwoleniem twórcy został udostępniony
    > publicznie,
    No to ja nie chcę nic z powyższego.
    Nie zezwalam na zwielokrotnianie, nie udostępniam publicznie
    (ściśle określony krąg odbiorcow)

    > Czy już wiesz co powienieneś zrobić, żeby zachować kontrolę nad
    > swoim programem?
    Podpowiedz, ja chcę:
    - móc "sprzedawać" program użytkownikom
    - ograniczyć krąg użytkowników do konkretnej grupy zawodowej
    - by program nie mógł być "odsprzedawany" przez użytkowników
    komukolwiek dalej
    - stosować 2 różne ceny w zależności od tego czy użytkownik
    w tworzonej przez siebie dokumentacji zamieści/nie zamieści
    wzmiankę o wykorzystaniu mojego programu

    To mam udzielać ograniczonej licencji czy sprzedawać egzemplarze?

    --
    pozdro
    poreba