    From: Zbyszek <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalność czcionek, Linux i Windows
    Date: Wed, 23 May 2007 12:46:15 +0200

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > http://corefonts.sourceforge.net/

    Po obejrzeniu strony znalazłem to:
    "A friendly soul over at Microsoft informed me that the Tahoma font was
    never a part of the "core fonts for the web" initiative and has unclear
    licensing, so I've removed it"

    Z tego tekstu wynika, że w niektórych przypadkach sam M$ ma kłopoty z
    ustaleniem licencji na poszczególne czcionki. W innym fragmencie czytam, że
    M$ juz nie oferuje ich do ściągnięcia ze swoich stron. Lecz wg licencji
    może to robić ktoś inny -> corefonts.

    Potem na tej samej stronie znalazłem informację, że jednak tahoma jest
    obecna znów. Po prostu pobiera się darmowy M$ Word 97 Viewer gdzie ta
    czcionka jest obecna.

    Czy jeśli tahoma nie ma licencji lub jej status jest niejasny "unclear
    licensing" to czy ja mogę legalnie tego używać czy nie?

    Jak się zachowywać w sytuacji "unclear licensing" aby być w zgodzie z
    prawem?

    Zbyszek