eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni › Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Date: Mon, 19 Dec 2005 22:51:37 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <do7a3v$k4$1@inews.gazeta.pl>
    References: <do6vil$7om$1@inews.gazeta.pl> <7...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1135029185 644 195.242.255.2 (19 Dec 2005 21:53:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Dec 2005 21:53:05 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <7...@n...onet.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0551-0, 2005-12-19), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:350668
    [ ukryj nagłówki ]

    Góral napisał(a):
    > No właśnie Ty ich nie odzielasz a ja próbuję Ci pokazać różnicę :-)
    > Więc jeszcze raz: oferta w internecie i złożenie zamówienia na podstawie tej
    > oferty jest tylko i wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy a nie zawieraniem
    > umowy.

    To kiedy Twoim zdaniem dochodzi do zawarcia umowy? A kiedy do wydania
    towaru?

    > Uprościłem, ponieważ złożenie zamówienia na odległość nie jest zawarciem umowy.
    > Takie zamówienie żeby było umową musi zostać potwierdzone przez sprzedającego
    > (który i tak może po tym fakcie odstąpić od umowy np na zasadzie "przepraszam,
    > nie jest dostępne").

    Dobrze - to mamy sytuację, że potwierdzenie było, natomiast uzgodniony
    sposób wydania towaru to osobisty odbiór. Nadal uważasz, że nie jest to
    umowa zawarta na odległość.

    > Nie wiem czemu ma poświadczać twój cytat. Ustawa wyraźnie wymienia telefon jako
    > środek porozumiewania się na odległość. Jeżeli sklep z telewizorami ma nr
    > telefonu i przyjmuje zamówienie tzn że zorganizował sobie w ten sposób
    > działalność.

    Nadinterpretacja. W zasadzie każdy sklep ma telefon i co więcej czasem
    można coś przez ten telefon ustalić.

    > Podsumowując i kończąc (z mojej strony) - jeżeli odbierasz zamówiony przez
    > internet czy w inny sposób "na odległość" towar w lokalu przesiębiorstwa to nie
    > masz prawa do jego zwrotu ponieważ zaczynają działać przepisy ustawy o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 2002 roku.

    W tej chwili to Ty mieszasz. Ta ustawa działa niezależnie od tego w jaki
    sposób zawarta zostaje umowa.

    > Chcialbym zobaczyć jaki pokazałbyś dowód że umowa została sfinalizowana na
    > odległość.

    Choćby wydruk mail z potwierdzeniem zamówienia itd.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1