    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 14 Jul 2012 10:25:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: kupno służbowego samochodu - jak to ugryźć?

    On Fri, 13 Jul 2012, Nixe wrote:

    > A czym się ta "wyłączność" objawia i co powoduje, że nie wolno robić
    > wyjątków?

    Tym, że są zwolnienia, i do nich należy sprzedaż własnemu pracownikowi.

    > My też współpracujemy z firmami, ale raz czy dwa trafiła się sprzedaż jakiejś
    > pierdółki dla typowej osoby fizycznej.

    Jeśli tą "pierdółką" był samochód, to oczywiście nie mam pytań.
    ;)
    Idzie oczywiście o limit zwolnienia z kasy.
    Oczywiście, jest limit zwolnionego z rejestracji obrotu dla osób
    fiz. nie prow. DG, nie podważam. Ale wątek jest o sprzedaży rzeczy
    jednak dość drogiej.

    > Normalnie wystawiono wówczas fakturę. Kasy fiskalnej (bo jak sądzę ją masz na
    > myśli) nigdy nie prowadziliśmy i nie prowadzimy.
    > Pomijam już fakt, że pracownik firmy to także nie jest firma ;-)

    Patrz wyżej - jest zwolnienie (z kasy rejestrującej) dla sprzedaży
    własnym pracownikom.
    To jest zwolnienie odrębne od limitu "łącznokwotowego"

    pzdr, Gotfryd