    From: "jendrek_" <j...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno samochodu - oszustwo - pomocy:/
    Date: Fri, 10 Feb 2006 21:35:00 +0100

    Użytkownik "Marita" napisał w wiadomości

    > Pytanie: co zrobic? pozwac? ile to by sie ciagnelo?
    > mialam kiedys wyklad z prawa i facet cos mowil ze jesli sie okaze, ze np.
    > licznik jest cofniety po kupnie to w ciagu trzech lat bodajze mozna oddac
    > taki samochod i nalezy sie pelen zwrot pieniedzy - czy to cos tego typu?

    a podpisaliscie w umowie, ze nie macie zastrzezen do stanu technicznego tego
    samochodu???
    jesli tak to chyba mozecie znalezc jedynie kogos komu wcisniecie w ten sam
    sposob ten samochod, lub jezdzic nim nadal.

    jesli tego typu klauzli nie ma w umowie to wydaje mi sie ze da sie wywalczyć
    zwrot pieniędzy.
    Druga sprawa, to chyba można to podciagnac pod oszustwo.
    W Kodeksie Cywilnym poszukaj informacji o: "Niezgodności towaru z umową"
    Może da sie pod to podpiac te sprawe.

    Prawnikiem nie jestem, wiec nie podam Ci tutaj odpowiednich paragrafów.

    Moja rada to wybrać sie osobiscie do tego sprzedawcy. Jesli prowadzi
    handel samochodami, warsztat, jakaś zarejestrowaną działalność to powiedzieć
    mu, że chcecie odzyskać pieniądze i oddajecie samochód, a jeśli nie to
    idziecie do odpowiedniej instytucji zgłosić oszustwo.

    Sam kupiłem w tym roku tak samochód, ale że nie wszystko grało od strony
    prawnej, zastosowałem podaną wyżej metodę i facet sam przywiózł pieniądze i
    zabrał sobie samochód. Miał warsztat i pewnie jakies nieczyste sprawy też
    miał w tym warsztacie, więc nie chciał szumu.

    powodzenia