    From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno samochodu a oc
    Date: Mon, 26 Feb 2007 09:27:34 +0100

    W wiadomości: news:ert3bl$kls$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik *Aska24* napisał(a):

    > kupiłam uzywany samochód, który ma ważną polisę oc do połowy marca.
    > Wkrótce chcę wykupić oc u innego ubezpieczyciela. Czy muszę
    > wypowiedzieć poprzednią polisę czy tez mam czekać do końca jej
    > ważności i dopiero wtedy wykupić nową??

    Po kupnie samochodu masz 30 dni na ewentualne wypowiedzenie umowy
    ubezpieczenia. Po tym terminie polisa obowiązuje do końca swojego
    terminu. Wtedy też możesz ją wypowiedzieć, ale nie później niż dzień
    wcześniej niż upływa termin jej obowiązywania.

    > Czy wypowiedzenie u
    > innego,poprzedniego ubezpieczyciela nie jest konieczne bo ona rozwiąże
    > sie automatycznie??

    Jest konieczne, bo w przeciwnym razie z mocy prawa automatycznie się
    wznowi i masz polisę u tego samego ubezpieczyciela na kolejny rok :o)

    --
    Big Jack
    //////