    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 22 Nov 2014 00:46:57 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ktoś zbudował coś na cudzym gruncie

    On Fri, 21 Nov 2014, Przemek Lipski wrote:

    > A oni te FV wyrzuca do smieci, bo im nie jest potrzebna

    Przeciwnie, mogą dobrze schować. Dla skarbówki :>
    W roli dowodu.
    Aby wykluczyć próby nielegalnego "wycofania z obrotu
    prawnego" tej wystawionej f-ry: do momentu uzyskania
    zapłaty, akceptacji korekty lub orzeczenia sądu
    wystawca wspiera pożyczką budżet państwa, co jak
    mniemam jest wysoce pożądane (przez fiskusa) ;)
    Sprawdziłem, art.108 ustawy o PTU ciągle obowiązuje.

    > i nie beda sie odwolywacc, bo maja gdzies jakies papierki.
    > I teraz twoj ruch...

    ...znaczy podatek zapłacić trzeba... (to ten art.108)
    W sumie dochodowy też (wszak podatnik sam twierdzi, że
    zapłata jest już należna, a czynność zakończona), czyli
    ponad 1/3 kwoty brutto trzeba zamrozić.
    I żadna zapowiedź "adresata" faktury (że nie zapłaci, że
    nie uznaje itp) nie zwalnia od tej drobnej uciążliwości.
    Ergo, "niepozwany" jeszcze się będzie śmiał.

    Dobrze mi wyszło?

    pzdr, Gotfryd