  • Data: 2007-04-06 15:09:16
    Temat: Re: kto winien? czy faktycznie popelniono wykroczenie?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    anna napisał(a):

    > 1.czy pan Kowalski - wlasciciel dwoch pieskow- popelnil wykroczneie z art 77
    > kw?

    Można by bronić stanowisk za i przeciw. Ja stawiam na nie.
    Oczywiście zakładamy że powyższy stan faktyczny da się udowodnić (w
    szczególności to że sąsiad nie domknął furtki).

    > 2. kto ponosi odpowiedzialnosc za uszkodzenia pojazdu /zakladamy, ze
    > kierujacy jechal prawidlowo, nie mial sznas na zatrzymanie/

    art. 431 kc dla właściciela psa plus sąsiad - art. 415 kc.
    Odpowiedzialność in solidum.

    > 3. kto ponosi odpowiedzialnosc za smierc pieska?

    Samochód plus natura psa :)

    Finansowo sąsiad (zakładając że uwodnimy że nie zamknął furtki).
    Można też zastanowić się nad art. 436 §1 kc.

    > 4. czy Pan Kowalski moze domagac sie zadoscuczynienia za smierc pieska od
    > swojego sasiada?

    Nie może. Co do odszkodowania patrz pkt. 3.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com