  • Data: 2004-11-07 10:21:53
    Temat: Re: kto placi
    Od: piotrs<p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest to coś w rodzaju przyjęcia spadku, ale nie osobiście,
    > tylko dla swoich spadkobierców.
    > Tak jak pisałem - jakby w momencie otwarcia spadku
    > (czyli prawnego rozpoczęcia procesu przekazania mienia)
    > spadkobierca nie żył.
    > (czyli dziedziczą po nim jego spadkobiercy
    > - nie muszą to być dzieci, może być ktokolwiek inny uprawniony)

    W dalszym ciągu nie rozumiem Twojego wywodu.

    Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.
    Uprawnieni do dziedziczenia, jeśli nie ma testamentu, są spadkobiercy
    ustawowi.
    (czyli te rachunki za prąd spadkobiercy muszą zapłacić; w ostateczności
    zapłaci skarb Państwa)
    Jeśli któryś z tych spadkobierców ustawowych nie przeżył spadkodawcy,
    po prostu umarł wcześniej to TYLKO jego dzieci dziedziczą jego część.
    Żadnego innego uprawnienia nie ma.
    Przykładowo: A (dziadek) B,C,D synowie, B1, b2 synowie B. B umiera,
    potem umiera A. To część która przypadłaby B, czyli bez komplikowań
    1/3 przypada na synów b1 i b2, i na nikogo innego. Żona B nic nie
    dostanie

    --

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info